Chicken Biryani

Hello everyone! 😛

Fiind primul post dintr-ale artelor culinare m-am gandit sa fac o scurta introducere. In principiu retetele vor face parte din categoria orientale; si la ce anume ma refer cand spun asta? Ei bine, retetele vor fi mancaruri traditionale pakistaneze. Pe parcurs am sa incerc si ceva arabesc, dar pana atunci ma rezum la ceea ce am invatat sa fac in ultimii ani din traditia pakistaneza.

Bucataria pakistaneza se poate caracteriza drept un amestec rafinat de gastronomii, fiind cunoscuta dupa  bogatie si savoare. Retetele pakistaneze se diferentiaza prin aroma deosebita si condimentele speciale fara de care reteta nu ar avea gustul specific.

Prima reteta este extrem de cunoscuta atat in Pakistan, cat si in India. Chicken Biryani sau mai pe romaneste, pui biryani (nu am gasit o traducere pentru biryani si nici nu este cazul), este un amestec de pui cu orez.

Ingrediente:

  • 750 g pui;
  • 500-600 g orez cu bob lung sau prefiert;
  • 2,3 cepe mici;
  • condiment usturoi;
  • condiment ghimber;
  • condiment chilli;
  • ulei;
  • sare;
  • sos tomate/1 rosie;
  • condiment Chicken Biryani Mix.

Mod de preparare:

Se taie puiul, cepele se maruntesc si intr-o oala incinsa cu ulei se adauga ceapa. Aceasta din urma se lasa la calit pana prinde o culoare usor maronie (a nu fi arsa!). Se adauga puiul si se amesteca pana se gateste putin. Peste puiul usor gatit se adauga putina sare si toate condimentele mentionate mai sus dupa care se amesteca. Atentie! Condimentul chicken biryani mix este esential. Fara acesta reteta nu va avea gustul dorit. Se amesteca 2 minute la foc potrivit.

Se pun 1 sau 2 linguri de sos de tomate sau o rosie taiata marunt si se amesteca cu bucatile de pui timp de 1 minut. Se adauga apa cat cuprinde bucatile de pui si se lasa la foc potrivit pana se formeaza un sos gros.

Intr-un alt recipient se pregateste orezul fiert. Atentie orezul trebuie sa fie cu bob lung sau prefiert. Personal prefer orezul prefiert pentru ca nu se lipeste. In cazul orezului cu bob lung trebuie sa avem mare grija cata apa punem pentru a nu se prinde.

Odata fiert orezul si puiul cu sos este gatit se pune intr-o oala un strat de orez peste care se aseaza cateva bucati de pui. Procesul se repeta pana incheiem cu un strat de orez peste care se pune cat sos se doreste. Apoi se amesteca totul si se serveste fierbinte. Pofta buna!

17 comentarii la “Chicken Biryani

    • garam masala e un mix de condimente picante care nu se foloseste niciodata la biryani si informatia asta vine de la surse sigure. garam masala se presara deasupra mancarurilor dupa ce sunt gata. condimentul pentru aceasta reteta se numeste chiar biryani masala.
      „Finally some garam masala is sprinkled on top, the pot is tightly covered and the dish cooks another 20 minutes before serving. In Pakistan, Garam Masala is a common additive in various types of pilau. It is usually added to hot oil in which onions have been fried golden brown.”-sursa wikipedia

  1. am mancat asa ceva ieri la o prietena pakistaneza,este o nebunie mancarea asta,o placere ce nu poate avea descriere,gustul este fenomenal,am ramas fara cuvinte,asa ca vineri il voi gati si eu,si condimentul nu e garam masala,am intrebat-o pe Meera,dar se poate folosi si fata,si poti pune tu in calirea cu ceapa ardei rosu,dulce,asa mi-a zis,dar nu condimente de pui de la noi,eu stau in belgia si aici sunt la fiecare 5 metri magazine cu produse specific lor,si sunt clientii sotului meu,si pot spune si ca aceste mancaruri pe baza de cili,ghimbir etc,m-au facut sa dau jos grasimea de pe burta de dupa nastere,nu o dadusem in 2 ani de zile,asa ca meera m-a invatat sa folosesc mancarea lor,numa ca e picanta rau,mie una imi place,sotul imi zice sa folosesc mai putin ghimbir si cili:))

    • eu pun biryani masala de la Shan.e mai usor decat sa le pun separat. cand am scris articolul asta nu stiam atat de bine diferenta intre condimentele astea 😀 dar este intr-adevar diferenta de la cer la pamant.
      si eu pun mult ghimbir in mancare :X imi place de mor gustul pe care il da mancarii.
      condiment de pui pun in orice mancare cu pui, dar nu e musai ca toata lumea sa gateasca dupa reteta asta. se mai pot aduce schimbari.

  2. tocmai acum ma apuc din nou de o mancarica de asta,dar numai am condimentul chcken biryani mix,dar am biryani masala de la shan,dar sunt curioasa daca i-o schimba gustul,dar am o intrebare tu pui tot plicul de condimente de la biryani masala de la shan,eu am gasit doua plicuri in pachet de data asta,si nu stiu cum sa le pun? nu prea ma pricep la astea ca nu gatesc de mult asa,am zis sa mai schimb bucataria ca nu mai stiu ce sa fac nou de mancare si bucataria lor e foarte buna si sanatoasa,mai ales daca ai stomacul tare:)),si pun mai multe condimente,adica si sofran,am reteta de la o pakistaneza si ea pune vreo douazeci de condimente,cu tot ce contine condimentul special

    • si merci ca mi-ai zis de garam masala ca la mancarea asta nu se foloseste,eu nu gasisem prima data condimentul special,dar gasisem garam masala,si l-am cumparat,dar am intrat in alt magazin si am gasit si acela chicken biryani mix si biryani masala mix,asa le-am luat pe amandoua,cred ca mi-am facut provizii pe tot anul ca am luat si condimentele separat:))

      • super 🙂 „joaca-te” cum vrei tu cu condimentele. s-ar putea sa descoperi gusturi noi 🙂 nu tine cont de reguli, fa-ti propria reteta 🙂

    • daca nu esti obisnuita sa mananci picant iti recomand pentru inceput sa pui mai putin condiment, un sfert din pachet si tot ar fi mult in cazul asta. daca esti obisnuita cu mancarea foarte picanta pune jumatate de pachet. nu stiu exact ce cantitate de pui vrei sa gatesti 🙂 ceea ce ti-am spus eu e valabil la 1 piept de pui si jumatate. sa stii ca nu e o regula anume. in timp ai sa-ti dai seama cam cat condiment sa utilizezi. difera de la o persoana la alta 🙂 spor la gatit si sa-mi spui cum ti-a iesit :*

  3. ms pt pont,eu mananc la fel de picant cum mananca pakistaneza,asa cum pregateste ea mancarica asta,dar am un baiat micut si un sot care nu mananca picant:)),asa ca atrebuit sa pun foarte putin,dar nu stiam ce sa mai pun ca condiment asa ca am incercat si am pus la sfarsit garam masala,poate i-am stricat gustul,dar ma bucura faptul ca pana seara nu a mai ramas nimic:))si a mancat pana si baietelul meu o farfurie cu vf,asta inseamana ca ii plac si lui mancarurile ciudate,asa cum le zice sotul meu,ciudat de bun:))! si poate mai pui niste retete cu chiftelute,tot asa cu multe condimente,numa sa zici si ce condiment special ai folosit ca sa il cumpar si eu,sunt atat de multe ca am de unde alege,si ma bucur ca ti-am descoperit site ul!

    • merci mult pentru aprecieri. sigur cand am timp, si sper sa am mai mult timp, o sa gatesc si niste chiftelute, sau ce zici de kebab?? sigur sotului tau ii va place kebabul la nebunie. e genial si barbatii indiferent de ce nationalitate sunt, adora kebabul la care ma gandesc eu acum 😛
      sa incerci si mancarea chinezeasca, e absolut delicioasa ❤

Lasă un răspuns

